- Support
- Support Center
Support Center
How can we help you?
Our highly skilled Technical Support team is ready to provide fast and effective assistance. With multiple channels available, we’re here to answer your questions, resolve issues, and help you maximize the potential of your applications.
Get in touch
Our Customer Service Center has a system for recording queries and errors with the capacity to store customer history, offering specialized service at three levels:
On-Call
Technical Support
+55 51 3589 9539
support@altus.com.br
Skype: Altus Support
Monday to Friday – 8 AM to 6 PM (UTC -03:00)
Help Desk
Our Support Center counts on a logging system for doubts and failures with capacity to store customers’ history, offering specialized customer service in three levels:
- Level I – Immediate resolution, when the service is done at only one interaction.
- Level II – When further assistance with documentation or external resources is required.
- Level III – Involves assistance from the product development team.
Get in touch
Our Customer Service Center has a system for recording queries and errors with the capacity to store customer history, offering specialized service at three levels:
Technical Assistance
Technical Assistance
Organizados pela equipe de Suporte Técnico, os treinamentos promovidos pela Altus são voltados para profissionais e estudantes da área de automação industrial que queiram aprofundar seus conhecimentos no desenvolvimento, implementação e manutenção de sistemas de controle de processos utilizando nossas principais séries de produtos.
Confira abaixo os cursos disponíveis e inscreva-se para ter acesso ao material didático. Em caso de dúvidas, entre em contato pelo e-mail cursos@altus.com.br.
Introdução a Automação (online)
Clique aqui e inscreva-se!
CLP Série Nexto – Básico (Online)
Clique aqui e inscreva-se!
CLP Série Nexto – Avançado
Clique aqui e acesse a apostila didática!
CLP Compacto Nexto Xpress
Clique aqui para acessar a apostila didática!
SCADA/HMI BluePlant
Clique aqui para acessar a apostila didática!
UTR Série Hadron Xtorm
Clique aqui para acessar a apostila didática!
IHM X2
Clique aqui para acessar a apostila didática!
IHM P2
Clique aqui para acessar a apostila didática!
Technical Assistance
Altus products are supported by a specialized team capable of performing repairs quickly and efficiently. We maintain a full stock of spare parts and offer an emergency repair service to minimize downtime and prevent disruptions in the customer production process.
Equipment Shipment Procedure
In case you need to send equipment for maintenance, the following steps should be observed:
01.
02.
03.
04.
Integradores Certificados
O INTEGRA – Programa de Certificação de Integradores tem o objetivo de promover e uniformizar o conhecimento sobre a utilização e o desenvolvimento de soluções com os Controladores Programáveis da Série Nexto e o Software HMI/SCADA BluePlant.